Uncategorized @cs | 17. ledna 2021

Kam se dají všude vložit videa? Možností je mnoho.

Jedním z nejoblíbenějších a nejefektivnějších formátů reklam v posledních letech je bezesporu video reklama. Svojí silou zaujmout publikum dominuje nad jakýmkoliv jiným formátem. Video nám přináší emoce, umí být maximálně realistické nebo maximálně názorné, akorát tak, jak si přejeme, aby bylo.

Oslovit správně publikum je vždy kumšt, s videem máme ale na výběr z takového arsenálu zbraní, že nám práci výrazně usnadňuje. Oproti ostatním formátům je sice dražší, ale celkový efekt je bezesporu viditelný. Pokud jste se rozhodli a nějaké kvalitní a representativní video si pořídili, čeká vás další úkol. Kam s ním? Možností je spousta. Ne vždy se hodí ke každému videu stejný formát, přesněji se nehodí ke každému videu formáty všechny. Mnohdy je lepší vědět, kam hodláme svoje video vkládat už před samotnou tvorbou, protože lze jednotlivým formátům videa přizpůsobovat. Pojďme si tedy projít jednotlivé možnosti, kam svá videa vkládat a něco si o nich řekněme.

 

Google

Google téměř od svého vzniku vlastní největší sociální síť vůbec, streamovací portál Youtube, zde také hojně využívá svůj Google Ads inzerentní systém, kde firmám nabízí řadu možností, jak propagovat své produkty a služby. Jakožto se jedná o platformu zaměřenou na videa, nabízí nejvíce formátů právě s videi. Kromě video reklam je zde i možnost bannerových reklam, a to konkrétně obsahové reklamy nad seznamy doporučených videí, překryvné reklamy umístěné dole ve videu, sponzorované karty, které videa doplňují.

 

1) Přeskočitelné videoreklamy

Jedny z nejklasičtějších reklam jsou přeskočitelné videoreklamy. Můžete je najít na začátku, uprostřed nebo na konci videa. Uživatel má možnost ho po pěti sekundách přeskočit. Pro tento typ videa je typické, že musíte do daných pěti sekund uživatele natolik zaujmout, že bude v sledování reklamy pokračovat. Je proto dobré vědět, jestli video využijete k tomuto formátu a pokud ano, dopředu se zamyslet nad konceptem videa. Formát je jinak velmi levný, protože účtuje poplatek jen v případě, že divák zhlédne 30 sekund a déle (v případě kratších videí celé video). Kvůli tomu je velmi efektivní. Je také dobře zacílitelný a není omezen délkou videa. Přestože délka omezená není, nedoporučuje  se to s ní přehánět (až na opravdu výjimečné situace).

 

 

2) Nepřeskočitelné reklamy in-stream

Dalším typickým formátem jsou in-stream videa. Formát se vyznačuje tím, že se vaše reklama nedá přeskočit po dobu prvních patnácti vteřin. Můžete tak vždy sdělit důležité informace a nemusíte se bát, že se k nim uživatel nedostane. Hodí se k remarketingu a k sdělování krátkých, jasných informací. U tohoto typu reklamy platíte za každé zhlédnutí, tedy za celých 15 sekund. Není to tedy až tak levný formát jako přeskočitelné reklamy, za to máte jistotu dosahu vašich informací, které dokážete vměstnat do patnácti sekund.

 

 

3) Mikrospoty

Rozdíl mezi klasickými nepřeskočitelnými in-stream reklamami a mikrospoty je jen v limitaci délky. U mikrospotu máte maximálně šest sekund, jsou tedy kratší a jde opravdu jen o rychlé sdělení, připomenutí se. Hodí se k brandovým a remarketingovým účelům. Oproti in-stream reklamám mohou být levnější. Častou strategií je používání storytellingu. Vytvoříte více šestisekundových videí a pak je budete remarketovat takovým způsobem, aby se postupně uživateli dávkovaly a vzájemně se doplňovaly v určitém sledu, který vytváří příběh či ucelenou reklamu. K této strategii lze použít i nepřeskočitelné in-stream reklamy.

 

 

4) Out-stream reklamy

Out-stream video reklamy jsou stejné jako in-stream, jediný rozdíl je v umístění reklamy. Oproti in-stream reklamě se tento typ zobrazuje jen na mobilech, a to na partnerských webech a v aplikacích, nenaleznete ho na Youtube.

 

5) Reklamy Masthead

Reklamy Masthead se zobrazují na domovské stránce Youtube, a to v její horní části. Reklama nelze nastavit jak ostatní formáty, musíte si zde místo zarezervovat. Přesto je to zajímavá alternativa spíše pro brandové účely.

 

Sklik

Vyhledávací síť Sklik nám nabízí jen dvě možnosti, které jsou velmi podobné možnostem Googlu.

 

6) videospot

Videospot, který můžete vložit do reklamní sítě Seznamu je klasický formát reklamy o délce sedmi až šedesáti sekund, který lze po prvních pěti sekundách přeskočit. Na rozdíl od přeskočitelných reklam v Googlu, za videospot platíte i v případě, že uživatel video přeskočil, Sklik si tedy účtuje poplatky za CPT, tedy platba za tisíc zobrazení. Jakožto se do zobrazení počítá i daných pět sekund, není brandový efekt až tak výrazný jako u přeskočitelných reklam u Googlu.

7) Bumper

Bumper videa jsou podobná jako Mikrospoty u Googlu. Trvají 6 sekund a jsou nepřeskočitelná. Fungují dobře do narativních reklam, remarketingu, rychlých a úderných sdělení.

 

Facebook

Reklamní videa na Facebooku lze rozdělit podle účelu. Máme tu možnosti jako projevený zájem, zhlédnutí videa, dosah, povědomí o značce. Nejdůležitější je ale zhlédnutí videa, jehož účel je primární, u ostatních účelů kampaní musíme video tomuto účelu přizpůsobit. Velmi dobrou funkci Facebookových reklam je to, že se na uživatelově zdi pouští videa automaticky, uživatel není nucen mačkat žádné tlačítko play, díky tomu máte možnost uživatele oslovit velice rychle a efektivně. Začátek videa upoutá téměř vždy, pak už záleží jen na jeho kvalitě a celkovém obsahu. S tím souvisí také to, že by se do něj měly přidávat titulky, mnoho uživatelů má vypnutý zvuk, hlasové sdělení je základním sdělovacím prostředkem všech videí, bez titulků by tak mohlo video pro mnoho lidí postrádat smysl, a to by byla škoda. A kam všude můžeme videa na Facebooku umístit?

 

Příklad FB postu cíleného pro středoškoláky, má vyvolat zaujetí v prvních sekundách.

 

8) Feed příspěvků na mobilu

Mobile Neews Feed Ads mají na Facebooku největší efektivitu, a to ať se jedná o míru prokliku nebo konverzní poměr. Možností umístění je méně než v klasickém desktopovém feedu.

 

9) Feed příspěvků na desktopu

Na druhém místě je vložení videa na zeď na desktopech, tedy stolních počítačích a noteboocích. Jde o velmi oblíbený způsob, jak svá videa zobrazovat. Jak už bylo výše řečeno, pokud se rozhodnete video vložit na Facebookovou zeď uživatelů, musíte jej k tomuto účelu také připravit. Efektivní je o něco méně než na mobilní zdi, ale stále s velmi dobrými výsledky. Obecná výhoda je v počtu zaměřitelných uživatelů, kteří používají k zobrazení videí právě desktopy, je jich tedy více než jen u mobilních uživatelů.  Možností je i cross-device, kde najdete obě možnosti.

 

10) Vložení reklamy na Facebookovou stránku

Není od věci vložit si své produktové či brandové video na stránku vaší společnosti. Pravděpodobně dosáhne velkého počtu zhlédnutí napříč fanoušky vaší stránky a pokud se vám video opravdu povede, je možné, že se stane virální a bude se sdílet a sdílet. To se vám u reklamy jen tak nestane.  

 

Další možnosti

Kromě videí na Googlu, Seznamu a Facebooku můžete vložit video na řadu dalších míst, může jít třeba o další sociální sítě jako Instagram (přes Facebook), Linkedin, Tik Tok (nová, ale marketingově velmi lukrativní sociální síť, pokud zasahuje váš produkt či služba cílovou skupinu Tik Toku, což jsou především mladí lidé), či jakékoliv jiné. Videa lze také vkládat do méně obvyklých vyhledávacích sítích jako je Bing či ruský Yandex. Z neplacených možností tu máme možnost klasického videoblogu nebo vkládání na weby různých zprostředkovatelů video contentu, kterých je v různé kvalitě po internetu opravdu hodně. Některé z nich existují za speciálními účely (například edukativními jako je klasický e-learning či podcastovými a dalšími). Pro tyto účely to chce ale přidávat videa pravidelně. .

V neposlední řadě si můžete videa vkládat na váš web, video, které představí vaši firmu se jistě hodí na homepage, dále můžete videem ukázat, jak to u vás funguje, provést firemními prostory, nebo třeba udělat základní výuková videa pro nové zaměstnance. Možností je opravdu hodně. Před samotnou tvorbou je tedy dobré si promyslet jak samotný účel videa, tak všechny možnosti, kam ho plánujete vložit. Samozřejmě jich může být hned několik.

 

 

Přihlašte se k odběru novinek

This form is protected by reCAPTCHA and the Google. Privacy Policy a Terms of Service.

Potřebujete poradit?

Cítíte se z tolika možností jako na jiné planetě? Nejste si jisti, co je pro vás nejvhodnější? Navažte s námi spojení, rádi vám poradíme.