Tvoříte videoreklamu? Správné velikosti, formáty a tipy pro každou sociální síť
V dnešní digitální době jsou videoreklamy jedním z nejúčinnějších způsobů, jak zaujmout publikum a budovat povědomí o značce. Každá platforma – YouTube, Instagram nebo Facebook – má však svá specifika, která je třeba při tvorbě obsahu zohlednit. V tomto článku se blíže podíváme na to, jaké délky a formáty zvolit, ale také na co si dát při jejich tvorbě pozor, aby přinesly očekávané výsledky.
YouTube reklamy
- In-stream reklamy:
- Maximální délka: 15 sekund (doporučeno) nebo až 3 minuty pro delší formáty.
- Video discovery reklamy:
- Délka: Může být delší, ideálně do 60 sekund, aby podrobně představila produkty nebo služby.
- Kratšie videá (YouTube Shorts):
- Maximální délka: 3 minuty (od roku 2025)
Nejúčinnější reklamní formáty na YouTube
In-stream reklamy:
- Přeskočitelné reklamy ve streamu: Tyto reklamy se zobrazují před, během nebo po videu a diváci je mohou po 5 sekundách přeskočit. Pro efektivní remarketingové kampaně se doporučuje délka alespoň 12 sekund.
- Nepřeskočitelné in-stream reklamy: Trvají 15-30 sekund a diváci je musí sledovat celé. Tento formát je vhodný pro zvýšení povědomí o značce.

Bumper reklamy:
Krátká videa, která nelze přeskakovat a která netrvají déle než 6 sekund a která se zobrazují před jiným videem. Jsou ideální pro rychlé a poutavé sdělení, do tohoto času se vejde např. hlavní sdělení kampaně a webová adresa.
Discovery (in-feed) reklamy:
Tyto reklamy se zobrazují vedle obsahu, který diváci pravděpodobně sledují, a obsahují miniaturu videa s popisem. Jsou placené pouze za kliknutí, což z nich činí účinný nástroj pro budování povědomí o značce.
Reklamy In-Feed lze zobrazovat na YouTube:
- Ve výsledcích vyhledávání,
- v doporučených videích,
- nebo na domovské stránce YouTube.

Masthead reklamy:
Prémiový formát, který se zobrazuje na domovské stránce YouTube. Je určen pro značky, které chtějí v krátkém čase oslovit široké publikum. Tento formát je nejdražší a můžete si vybrat ze dvou typů reklamy na titulce:
- Na základě ceny za tisíc zobrazení (CPM – cost per impression) – Garantovaný počet zobrazení během kampaně. K dispozici prostřednictvím zástupce společnosti Google nebo DV360 nebo prostřednictvím rezervace v Google Ads.
- Reklama masthead s cenou za hodinu – tento typ poskytuje 100 % podíl vhodných zobrazení reklamy masthead na titulce YouTube během rezervovaných hodin, které si zakoupíte. Je k dispozici pouze prostřednictvím zástupce společnosti Google.
Masthead reklama umožňuje také variantu, kdy se načítá i pozadí z vašeho kanálu.

TrueView for Action:
Tento formát je podobný reklamám ve streamu, ale obsahuje více výzev k akci. Je optimalizován pro vyšší konverze a účinně oslovuje lidi, kteří již zvažují nějaké rozhodnutí, například nákup, registraci nebo stažení aplikace. Inzerenti platí pouze tehdy, když si uživatel zobrazí reklamu nebo na ni klikne po dobu alespoň 30 sekund.
Pripravujete videa na výšku? Máme pro vás tip
Tip: Pokud navrhujete reklamu pro youtube shorts, Facebook nebo Instagram reels. Následující pomůcka vám pomůže určit, kam vložit nejdůležitější prvky.
Na obrázku níže vidíte, jak vypadají videa na různých sítích zleva: Youtube Shorts, Instagram Reels, Facebook Reels.
Důležité prvky, jako jsou texty, výzvy Call2action a titulky, jsou ve vyznačené červené zóně a nezasahují do nich tlačítka.

Můžete si ji stáhnout zde a přidat ji jako vrstvu nad video ve svém střihovém programu.
Instagram reklamy
Story reklama
Krátké vertikální video mezi příběhy, ideální pro rychlou propagaci nebo slevu. Protože se zobrazují mezi příběhy vašich přátel, čím kratší, tím lepší.
Hodí se pro zvýšení prodeje a upozornění na časově omezené akce.
Reels reklama
Dynamická videoreklama ve stylu TikTok, na kterou určitě narazíte, pokud budete procházet mezi videi. Ideální pro virální a kreativní formáty.
Skvělé pro budování povědomí a zapojení mladšího publika.
Feed video reklama
Klasické video v hlavním feedu uživatelů, vhodné pro podrobnější představení produktu nebo služby.
Nejlepší pro prezentaci výhod, funkcí a příběhu značky.
Carousel video reklama
Více videí nebo kombinace videí a obrázků v jednom příspěvku, kterým lze posouvat – vhodné pro prezentaci různých funkcí.
Ideální pro prezentaci více produktů nebo kroků služby.
Live video sponzorované
Živé vysílání, které můžete propagovat – skvělé pro interakci s diváky v reálném čase.
Dobré pro budování důvěry a zapojení komunity.
Instagram Video Ads (IGTV)
Delší formáty videí do kanálu – vhodné například pro minireportáže nebo příběhy značky.
Ideální pro vzdělávací obsah, rozhovory nebo pohledy do zákulisí.
Collab video reklama (s iným účtom)
Video, které zveřejníte spolu s jiným účtem – vhodné pro rozšíření dosahu prostřednictvím influencera nebo partnera.
Skvělé pro získání důvěry u nového publika a affiliate marketing.
Remix (reakce na cudzí Reels)
Video jako reakce nebo doplnění cizího Reels – můžeš tak kreativně navázat na trend.
Ideální pro virální zapojení, budování značky prostřednictvím trendů a humoru.
Rozměry pre Instagram videá
Titulky jsou důležitější, než si myslíte.
Více než 85 % uživatelů Instagramu sleduje videa bez zvuku. Titulky tedy musí zcela pokrýt obsah nebo pointu videa.
Několik tipů, jak titulky ve videích používat:
- Používejte kontrastní barvy, aby byly dobře viditelné i při rychlém scrolování.
- Používejte stručné věty. Titulky budou také snadněji „stravitelné“.
- Titulky musí diváka navést k tomu, co má po zhlédnutí udělat.
- U formátů na výšku umístěte titulky blíže ke středu videa než do jeho spodní části.
Facebook video reklamy
Facebook má téměř všechny typy videoreklamy stejné jako Instagram, kromě tří funkcí, které na Facebooku nejsou k dispozici: :
- IGTV (delší formát videa),
- Collab video
- Remix (reakce na cizí Reels)
Oproti Instagramu navíc nabízí další typy:
In-stream video reklama
Reklama, která se přehrává před, během nebo po videích na Facebook Watch nebo během živých přenosů.
Skvěle se hodí k upoutání pozornosti při sledování delšího obsahu – např. jako přerušovaná reklama na YouTube.
Slideshow reklama
Jednoduché „video“ složené z obrázků, hudby a textu, které se přehrává jako slideshow.
Ideální pro firmy s omezeným rozpočtem nebo slabším vizuálním obsahem.
Collection video reklama
Formát, ve kterém video slouží jako úvod a pod ním se zobrazují produkty z katalogu (po kliknutí se otevře na celou obrazovku).
Ideální pro e-shopy – rychle poutavé video a rovnou zobrazení produktů k nákupu.
Messenger Stories video reklama
Video reklama zobrazená mezi příběhy v Messengeru (nejen na Facebooku nebo Instagramu).
Osloví uživatele v soukromějším prostoru – vhodné pro osobnější nebo cílenější obsah.
Reels Collection reklama
Reklama ve formátu Reels, která kombinuje krátké video a katalog produktů (v současné době pouze na Facebooku).
Kombinuje virální styl Reels s možností okamžitého zobrazení produktů.
Tak co ? Přemýšleli jste o tom, kde využijete svou nejnovější videoreklamu – na Facebooku, YouTube, Instagramu? Pokud chcete, aby byla vizuálně přitažlivá a zaujala vaše publikum na první pohled, neváhejte se na nás obrátit – víme, jak na to 😉