Bannerová reklama | 4. května 2020

Jak na online bannery a jejich správnou propagaci

Jedním z nejvíce využívaných formátů v marketingu je jistě grafická reklama v podobě bannerů. Používá se hojně k brandingu, ale i k propagaci produktů, akcí či služeb. Je základním nástrojem remarketingu nebo třeba emailingu.

 

Krátké promo našich online bannerů

 

Bannerové reklamy nejsou ale jen tak. Mnoho marketingových agentur má svého grafika, kterému markeťák rychle pošle zadání a grafik to stejně rychle zpracuje. Výsledky jsou mnohdy úměrné době strávené na přípravě. Grafická reklama může být přitom skvělý nástroj, jak si získat pozornost těch správných lidí, musí se k tomu ale přistoupit pořádně. Pojďme se na tento formát podívat trochu důkladněji.

 

Levný, levná, levně… banner

Bannerové reklamy jsou pro svoje vizuální zpracování ve spojení s textem jedním z nejlepších způsobů, jak podpořit svůj brand. Mají velký potenciál zaujmout a jejich největší výhoda je, že neplatíte za zobrazení (pokud například v Google Ads nenastavíte jinou možnost), ale za proklik. Jde tedy prakticky o reklamu zdarma. Proklik, za který platíte, slouží už jinému než brandovému účelu. S cílem vaší obsahové kampaně je i spojené, jak by měl banner vypadat.

 

Obrázek, text, logo, button a vaše fantazie

Každý banner obsahuje obrázek či krátkou animaci. Originalitě se meze nekladou, ale pro mnoho firem je lepší dát na konzervativnější nápady a využít síly zavedené značky. Pokud chcete být originálnější, můžete využít nějakého vtipu, šokujícího obrázku či maskota společnosti. Bannery mohou být v podobě fotek a jejich úprav či animovaných obrázků, ty společně s animacemi mají dva účely: Zaujmout a jasně podpořit cíl, tedy myšlenku, kterou bannerem chcete sdělit.

 

Ukážka animovaného banneru pre kampaň Lacalut.

 

Druhou důležitou částí je text, tedy samotné sdělení. Text by měl být co nejkratší, protože se ho na banner moc nevejde, případně není příliš čitelný, tedy nejsrozumitelnější. Lidem se nechce luštit jeho význam (pokud z toho neuděláte účel), jsou líní a rychlý internet je v tom jen podporuje. Účelem kvalitního banneru je tedy stručné a jasné sdělení. Pokud přesto chcete sdělit něco složitějšího, můžete k tomu využít animace, remarketing či kompletně videomarketing.

Pokud nemáte promyšlenější strategii, většinou je vhodné ve sdělení uvést nějaké USP vaší firmy. Každý banner by měl také obsahovat jasné logo společnosti a button, tedy tlačítko. Tlačítko s výzvou k akci nezvyšuje ani tak zaujetí jako samotnou proklikovost, a to hned o několik procent. Doporučuje se také ladit banner do barev svého brandu, tedy většinou i do barev svého webu, aby měl tyto barvy zákazník či potenciální návštěvník webu jasně spojené s vaší firmou. Ne vždy to ale jde.

 

Produktové bannery, lze vidět button, obrázek, logo i jednoduchý text. Text je výstižný a doplňuje grafické zpracování chutě moře, jakoby jste cítili sardinky v puse

Miřte jako sniper

Pokud si dáte záležet na sdělení, které odpovídá vaší zvolené strategii a necháte si vytvořit perfektní grafický podklad, ještě není vyhráno. Síla online marketingu je ve správném zacílení a u bannerů to platí dvojnásobně. Správná publika a cílové skupiny, kterým se budou bannery zobrazovat, je předpoklad úspěchu. Můžete samozřejmě zacílit na široký okruh uživatelů, klidně na celý svět, ale taková reklama přijde draho a efekt se nedostaví.

Promyslet správnou strategii zacílení na ideální publikum je zároveň s vyladěnými a prošpikovanými bannery cesta k úspěchu. Tou zacílenou skupinou nemusí být jen pro každého očividné publikum. Když například prodávám jachty, můžu zacílit na golfové hole, protože můžete předpokládat, že golf hrají více movití a jen takoví si dovolí koupit jachtu. To je ale součást strategie.

 

Návrh AMPHTML banneru zde. Animace v podobě AMPHTML, krátkým příběhem navnadíme zákazníka a uděláme značku či produkt lépe nezapomenutelným

 

Kam s bannerem ?

Najít správnou cílovku je jedna věc, jakým kanálem banner propagovat druhá. Bavili jsme se tu už o Google Ads a jeho obsahové síti, dalších možností je ale mnohem více. Velmi často si firmy nechávají umístit banner na web za měsíční poplatek. Web by měl odpovídat cílovce a celková návštěvnost webu odpovídat ceně, jakou byste zaplatili v případě PPC reklamy. Tento způsob se dělá na domluvu, a to většinou v případě webů, jejíž majitelé neumožňují inzerentům propagaci na jejich webu.

Častým využitím bannerů jsou sociální sítě. Cílení na Facebook Ads je velice přesné a obecně nálada lidí na Facebooku je pro bannerové reklamy vhodná. Dalším kanálem je newsletter. I zde se dají vložit bannery. Výhodou je, že kolem něj můžete napsat jakékoliv delší sdělení a vyhrát si s grafikou celého mailu. Pro větší firmy je tu také Real time bidding, tedy RTB marketing, který se vyplácí firmám, které jsou ochotny dát do obsahové sítě větší obnos peněz.

 

Banner pro Google Ads a Facebook Ads, brandový banner, originální koncept s jasným sdělením, o co firmě jde – pomoct firmám s růstem. Nechává si tajemství a nutí potenciální zákazníky k další interakci, prokliku

Dokonalý plán dělá dokonalou investici

Nejobvyklejší strategií využití bannerů je obyčejné nasazení bannerů k oslovení cílové skupiny pomocí slev, časově omezených akcí a podobně. Za pomoci následného remarketingu to může být silná zbraň. Podobným příkladem je i využívání bannerů k propagaci novinek, kolekcí a dalších ecommerce produktů. Nejméně obvyklou strategií je storytelling – remarketing, kde v řadě na sebe navazujících bannerů či animací vytváříme příběh či uzavíráme složitější myšlenku, která pozorovatele dovede k našemu cíli. Tuto strategii musíme déle dopředu vymýšlet, je rizikovější a potřebujeme na začátku širší okruh cílovky. Potom ale většinou nese své ovoce.

 

Pohyblivý animovaný banner v HTML5. HTML5 je skvělý na vektorové animace jako v tomto případě, jasné a jednoduché znázornění pomocí ikon

 

Techno party na závěr

Na závěr trochu k techničtějším záležitostem. Co se týče formátu reklam, aktuálně nejlepší variantou jsou AMPHTML bannery, které se rychle načítají, nezabírají tolik místa (nezpomalují web), jsou responzivní a jedou i na webech, které jsou kódovány právě v AMPHTML. Další možností je starší formát HTML5, který se k určitým typům sdělení hodí více.

Co se týče Google Ads, Bingu či Skliku, je dobré podívat se na web konkrétního systému a udělat sadu bannerů podle toho, které daný systém nabízí. Není potřeba dělat všechny, ale rozhodně by se nemělo zapomínat na ty nejrozšířenější (tedy ty, které se nejčastěji objevují na webech). Dobré je také podívat se na nové formáty, protože je pravděpodobné, že jejich existenci ještě většina inzerentů nepostřehla a cena za proklik u takových bude mnohem nižší díky menší konkurenci.

 

Banner v HTML5, zpomalená animace, která navnadí každého gurmána k ochutnání jejich lahodného Ajvaru. Kvalitní podklady a dobrý nápad pomalé animace zaujmou

 

Ať je to, jak chce, pokud nasazení bannerů není jen rychlá akce na týdenní provoz, ale jde o dlouhodobou záležitost, stojí za to investovat do přípravy bannerů a následných strategií čas. Splnění vašich cílů pak přijde s tím.

 

Přihlašte se k odběru novinek

This form is protected by reCAPTCHA and the Google. Privacy Policy a Terms of Service.

Potřebujete poradit?

Cítíte se z tolika možností jako na jiné planetě? Nejste si jisti, co je pro vás nejvhodnější? Navažte s námi spojení, rádi vám poradíme.