Chcete se odlišit? Srovnávací video reklama to zvládne na jedničku.
Po internetu zvykne kolovat hoax, který říká, že existuje návod na virální videa. „Vytvořte video podle přesně zadaných kritérií a uvidíte, že získáte tisíce lajků.“ A pak následuje nepodstatný balast o tom, že v nadpisu má být: „Tomuto neuvěříte! 🫢“ a tlačítko musí být červené, ale zase ne až příliš…
Takový návod očividně vznikl v hlavě někoho, kdo o tvorbě videí neví nic. Návod na virální video totiž neexistuje. Profesionálové však vědí něco jiného: vědí, jak připravit úspěšné video.
Klíčem není shromáždit v jednom videu co nejvíce nepodstatných a obskurních prvků, ale přinést lidem smysluplný obsah, ke kterému se budou radit vracet. Nedávno jsme jedno takové vytvořili a na naši radost se naše zkušenosti opět potvrdily.
Jak o videích uvažujeme my
Při tvorbě videí (ale vlastně i jakéhokoli jiného obsahu) se držíme vlastního konceptu, který se nám léty stále častěji potvrzuje. Reklamní videa tvoříme způsobem, který se snaží dostat do komunikace průnik dvou důležitých témat: na jedné straně informace o produktu, jeho výhody a především problém, který náš produkt řeší a na druhé straně témata, která jsou přitažlivá pro zákazníka, který naši komunikaci sleduje.
Pokud se vám podaří najít téma, které prochází oběma těmito „okruhy“, trefili jste do černého a našli jste ideální obsah. Když se nám ozval klient, se kterým už nějakou dobu spolupracujeme, s tím, že potřebuje odprezentovat konkrétní téma, skočili jsme do toho.
Jak má vlastně chutnat káva?
Při tvorbě videa pro Coffeein.sk přišel klient se sympatickým zadáním: chceme lidem odkomunikovat a vysvětlit, proč káva z naší pražírny chutná tak dobře. Potřebujeme to však odkomunikovat také lidem, kteří naši kávu ještě neochutnali.
Narážíme zde však na zásadní problém. Mnozí běžní uživatelé kávy předpokládají, že chuť kávy ovlivňuje především odrůda a kvalita zrn. Díky tomu předpokládají, že je-li na kávě napsáno, že je „výběrová“, tak musí chutnat dobře, protože má kvalitní zrna.
Toto je však jen poloviční pravda. I ten nejlepší chléb totiž můžete zapomenout v peci a po vytažení z něj bude černý div, který nebude chutí připomínat chléb ani náhodou. Způsob pečení je u pečiva stejně důležitý jako samotné suroviny. Počkat, počkat… a nefunguje to náhodou stejně jako u kávy? 🤔
A idea byla na světě.
Jak zobrazit ideu přitažlivě?
Věděli jsme, že je rozdíl mezi klasickou kávou z velkých řetězců a kávou z Coffeein.sk – a jako kávičkáři jsme věděli i to, že rozdíl není jen v kvalitě zrn, ale také ve způsobu pražení.
Rozhodli jsme se proto pro koncept „srovnávací reklamy“: ukážeme lidem, jak vypadá špatná káva a jak má vypadat ta správně upražená. Abychom rozdíl zvýraznili, využili jsme srovnání s topinkami. Dali byste si na uhel upečené topinky?
Samozřejmě, že ne. A co takhle na uhel upraženou kávu? Ani tu?! V tom případě se dobře podívejte, jak má vypadat správně upražená káva.
Spojením přepražené kávy s připálenými topinkami jsme v lidech vybudovali novou asociaci – přepražená káva je cosi, co ani náhodou nechci mít ve svém šálku. Pozornost jsme udrželi i citlivým využitím vtipných memeček z internetu, které koneckonců patří ke komunikaci Coffeein-u na sociálních sítích.
A co výsledky?
Ty na sebe nenechaly dlouho čekat. Káva začala sbírat nadšené pochvaly od věrných kávičkářů (nebo kávopičů, jak je familiárně oslovuje Coffeein.sk). Kromě ní však sklidilo úspěch i video, ve kterém názorně ukazujeme, jak zásadní rozdíl vznikne, když kávu pražíte (ne)správně. Proto je rozdíl mezi klasickými kávami z řetězců a skvělou kávou z Coffeein.sk, kterou vám dodají již do 24 hodin od pražení.
Hledáte podobné video pro vaši značku i vy? Ozvěte se nám, rádi pro vás něco vymyslíme. Mimochodem, konzultace je zdarma.