Video marketing | 3. května 2024

Jaký styl reklamního videa se skvěle hodí pro váš byznys?

 

Dnes je již drtivé většině podnikatelů jasné, že kvalitní vizuální materiály (a speciální reklamní videa) jsou motorem reklamní komunikace každé značky, která to s podnikáním myslí vážně. Jedna věc je však vědět, že kvalitní reklamní videa potřebujete, a druhá je vědět, „co přesně“ potřebujete.

 

„Video jako video“, řeknete si. Pravdou ovšem je, že společnosti, které prodávají výrobky, používají k oslovení své specifické cílové skupiny jiné důrazy, formáty a především jiný styl videa než ty firmy, které nabízejí například online služby. Některé typy byznysu potřebují oslovit emoci zákazníka a vzbudit v něm touhu po produktu, který mu zvýší společenský status.
Jiné společnosti potřebují apelovat na racionální benefity a seznámit potenciálního klienta s tím, jak se používá například jejich „intuitivní aplikace, která vám zjednoduší podnikání“. Výběr reklamního videa je proto nejen otázkou vkusu, ale na prvním místě je to rozhodnutí, které ovlivní výsledky vašeho podnikání.

reklamní videa

Jak si ale správně vybrat, když se dnes svět reklamních videí podobá Hollywoodu, ve kterém existuje řada žánrů, přístupů a možností? Připravili jsme pro vás přehled základních typů videí, které vás zviditelní a poskytnou vám náskok oproti konkurenci.
Pojďte si je prohlédnout s námi.

 

2D animovaná reklamní videa

Nejoblíbenější, nejrozšířenější, nejflexibilnější. 2D animovaná videa patří mezi vyhledávané typy reklamních videí právě díky širokým možnostem, které nabízejí a v neposlední řadě i díky přijatelné pořizovací ceně.

Hlavní výhodou animovaného videa je to, že vám poskytuje téměř neomezené možnosti při „storytellingu“, tedy při vyprávění příběhů. Lidská mysl je totiž designována tak, že právě příběhy dokážou nejdelší dobu udržet pozornost diváků a jsou také nejsnáze zapamatovatelné. Kromě toho s sebou přirozeně nesou i emoci, což je věc, kterou do instruktážních videí dostanete jen velmi těžko (proto jsme dokonce i některá instruktážní videa pro klienty tvořili s pomocí storytellingu).


S pomocí animovaných postaviček doprovází takovéto video představivost diváků a nenásilným způsobem je vede ke konverzní akci, ať už je jí nákup v e-shopu, rezervace pobytu nebo vyžádání konzultace s obchodním zástupcem.

2D reklamní videa se stejně dobře hodí jako brandová reklamní videa i jako podklad pro výkonnostní kampaně. Jednoduše univerzál, který se nezalekne měnících se podmínek na trhu a poslouží vám na různých platformách.

 

Whiteboard videa

Na tabuli se postupně kreslí, píše a objevuje příběh nebo postup, kterému potřebujete porozumět. Připomíná vám tato situace školu? Nejste daleko od pravdy. Whiteboard videa patří mezi tzv. „explainer videa“, což znamená, že jejich hlavním úkolem je osvětlit konkrétní postup nebo pomoci nahlédnout do fungování produktu.

 

Tam však podobnost se školou do velké míry končí. Zatímco si totiž školu spojujeme s asociacemi jako „nudná“ či „nezáživná“, whiteboard videa často patří mezi ta zábavnější videa. Ruka, která postupně kreslí a vytváří příběh, totiž zasahuje obě hemisféry: nutí vás uvažovat o vysvětlovaném tématu a zároveň oslovuje i estetické vnímání člověka. Video je velmi lineární, s minimálními odbočkami, takže obsah si člověk dokáže poměrně rychle a snadno zapamatovat.

 

Díky relativně nízkým nákladům na produkci lze pro jednu firmu připravit ne jedno, ale klidně i celou řadu videí. Tento typ média je také velmi vhodný nejen pro externí komunikaci, ale také pro informování či vzdělávání uvnitř firmy. Potřebujete seznámit zaměstnance se základními bezpečnostními předpisy či s pravidly ochrany osobních údajů tak, aby neusnuli? Whiteboard video bude zásahem do černého.

 

Videa v izometrickém stylu

Izometrický styl videí je zajímavý už svým názvem, co se však za ním skrývá?

Představte si 2D obrázky, které animátor rozpohybuje a umístí v takové perspektivě, že video jako celek působí jako 3D video, ačkoli je ve skutečnosti tvořeno 2D elementy.

Tento typ videa se mimořádně dobře hodí všude tam, kde potřebujete produkty ukázat „zevnitř“ – a tím nemáme na mysli pouze jeho reálné hmotné součástky, ale například i proces, jakým funguje. Chcete-li například ukázat, jak vaše aplikace propojí jednotlivé firemní divize, izometrický styl se pro tento účel hodí mimořádně dobře. Nebo máte-li představu o videu, které celou vaši společnost představí jako dobře fungující celek různých součástí, izometrická videa svou práci udělají skvěle.

Tento typ reklamního média může být také vynikající volbou pro ty klienty, kteří hledají něco, co se dynamikou obrazu bude blížit 3D videu, ale nemohou si jej dovolit pro finanční náročnost (která je u 3D videí mnohem vyšší). Izometrická videa přenesou život do 2D prostředí atraktivním a snadno zapamatovatelným způsobem. Pokud uvažujete o tomto typu videa, ale nejste si jisti, ozvěte se nám. Rádi vám s výběrem poradíme.

 

Live – Action reklamní videa

Tento typ videí je, jak název napovídá, téměř výlučně postaven na točených, resp. hraných videích. Animace zde plní pouze velmi okrajovou úlohu, je-li vůbec použita. Tato videa lze skvěle využít, pokud chcete ukázat, že jsou to lidé, kteří vaše produkty používají.

Pro člověka neexistuje přesvědčivější forma reklamy než vidět jiného člověka, který je díky produktu šťastnější, efektivnější či úspěšnější – a to bez ohledu na to, zda ve videu vystupují herci nebo skuteční uživatelé produktu. Vzpomeňte si například, když si naposledy pořizovali oblečení přes internet: chtěli jste vidět, jak to oblečení sedí na konkrétním člověku. A pokud se ještě usmíval, o to lépe.

Hlavní výhodou tohoto média je jeho autentičnost. Live-action videa se z pohledu produkce blíží spíše k filmovému plátnu než k výtvoru animátora. Tomu odpovídá i jejich pořizovací cena, jelikož se točí v reálném prostředí, s reálnými herci a obraz i zvuk musí mít požadovanou kvalitu. Pokud si je však můžete dovolit a víte, co chcete komunikovat, live-action reklamní videa jsou těžkou váhou v konkurenčním boji. Ve své schopnosti vtáhnout diváky do dění totiž téměř nemají konkurenci.

 

Screencast videa

Screencast videa jistě znáte z prezentací či instruktážních videí na YouTube. Jedná se o záznam obrazovky počítačového displeje, na kterém je vidět všechny pohyby kurzoru. To je důležité speciálně tehdy, když potřebujete ozřejmit fungování konkrétní webové stránky, programu či aplikace, nebo když chcete divákům předvést konkrétní postup krok za krokem. Kromě toho často obsahují také zvuk v podobě hudby a mluveného slova, které celé video doprovází, takže z něj můžete mít plnohodnotnou prezentaci, která klientovi ozřejmí vše, co potřeboval vědět.

Nejčastěji se proto screencast videa využívají pro instruktážní videa na webech, různé tutoriály, produktová dema nebo klidně i pro online kurzy. Pořizovací cena těchto videí je ve většině případů nízká, takže po nich bez obav můžete sáhnout i tehdy, potřebujete-li vytvořit větší sérii instruktážních videí.

Nejsou moc vhodná jako reklamní videa prvního kontaktu, jelikož neobsahují až tolik dynamických prvků a v souboji na sociálních sítích by tak oproti interaktivnějším formátům neměly šanci. Pokud je však umíte vhodně využít, například při přesvědčování potenciálního klienta, který zachytil jiné vaše video a nyní už potřebuje lépe pochopit, jak váš produkt funguje a jak se používá, možná jste objevili svoji tajnou zbraň.

 

Mix Media

Pod pojmem „Mix Media“ si můžete představit videa, která kombinují několik stylů z těch, která jsme zmiňovali. Existují totiž případy, kdy potřebujete propojit příběhovost 2D animace s komplexností, kterou nabízí izometrický styl. Nebo potřebujete Whiteboard video, které však bude mít do jisté míry graficky animované prvky. Nebo můžete dokonce propojit skutečný a virtuální svět kombinací live-action videa s animací. Správný koktejl je jen otázkou chuti, možnosti jsou totiž téměř neomezené.


Opět však musíme připomenout to, o čem jsme už mluvili na začátku – výběr správného stylu videa je v první řadě otázkou dobrého podnikatelského umu, porozumění vlastní společnosti a produktu a správně definované cílové skupiny, kterou chcete videem oslovit. Je proto moudré poradit se o videu nejen s lidmi, kteří dobře znají vaši společnost, ale je dobré konzultovat zadání pro reklamní video i se specialisty, kteří je tvoří a mají zkušenosti nejen s jejich výrobou, ale také s různými nástrahami, které se během tohoto procesu mohou objevit.

Ale o tom si povíme příště. Pokud vás článek oslovil a rádi byste si nechali nezávazně připravit nabídku na reklamní video spolu s bezplatnou konzultací, jsme vám k dispozici.

 

    Přihlašte se k odběru novinek

    [recaptcha]

    This form is protected by reCAPTCHA and the Google. Privacy Policy a Terms of Service.

    Potřebujete poradit?

    Cítíte se z tolika možností jako na jiné planetě? Nejste si jisti, co je pro vás nejvhodnější? Navažte s námi spojení, rádi vám poradíme.

    Soubory cookie a soukromí

    Soubory cookie používáme, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Více informací najdete v našem prohlášení o ochraně osobních údajů.