Bannerová reklama | 20. prosince 2022

Kvalitní animované bannery dokážou zázraky (i v reklamě)

Ve světě videoreklamy dnes existuje skoro tolik různých druhů bannerů jako v podmořském světě. Jak se vyznat v moři vysvětlujících videí, brandových videí, HTML5 bannerů a různých dalších zázraků? Možná vás překvapíme, ale pokud jste ve světě dynamické reklamy nováčkem, nemusíte toho vědět mnoho. Jediná fráze, kterou byste měli pro začátek dobře znát, jsou animované bannery.

Protože jestli se o něčem v tomto segmentu dá říct, že přináší hodně divácké muziky za málo peněz, jsou to animované bannery.

Proč jsou animované bannery skvělý nápad?

Kolik billboardů jste dnes potkali na cestě městem? Pět? Padesát? Pět set? A který z nich vás obzvlášť oslovil? ?Nemůžete na tyto otázky odpovědět? Nedivíme se vám. Svět (a zejména Česko) je dnes opravdu přeplněný billboardy. A ulice, jako jsou ty v našem městě, se denně používají i v online světě. Ať už se zastavíte na zpravodajském webu svého oblíbeného deníku, v e-shopu se sportovním zbožím nebo na YouTube, všude narazíte na online billboardy, které na vás číhají při sledování nebo čtení obsahu.

Online svět má však oproti tomu skutečnému několik velkých výhod. Především bannery (tak se v online světě říká billboardům) se mohou měnit ze sekundy na sekundu, takže tam, kde byly před chvílí sportovní vozy, je nyní banner s nejnovější kolekcí spodního prádla. Tyto bannery se mohou zobrazovat podle preferencí zákazníka – pokud jste tedy outdoorový nadšenec, reklamní systémy vám zobrazí především bannery se sportovní a outdoorovou tematikou. ?

Bannery však mají ještě jednu skvělou vlastnost, jejíž význam většina podnikatelů ještě pořádně neobjevila – mohou se pohybovat.

Billboardy, které upoutají vaši pozornost

Představte si, že ve městě uvidíte billboard, který vás láká, mění barvy, a když se ho dotknete, během vteřiny se ocitnete v kamenném obchodě. Takto, dámy a pánové, fungují animované bannery. K věci. ✏️

Slovo animovaný má dvojí význam. Většina populace si ho spojuje s takzvanými „animovanými pohádkami“, takže takový banner automaticky považuje za kreslený film. To může, ale nemusí být pravda. Pojem „animované bannery“ znamená, že se některá část banneru může pohybovat – tak můžeme rozpohybovat klasické fotografie a objekty, které nejsou kreslené.

Chcete-li si udělat lepší představu, klikněte zde a prohlédněte si některé z našich animovaných bannerů.

Jak se vytvářejí animované bannery?

Stejně jako u všeho ostatního, i u bannerů platí, že jejich použití samo o sobě bez promyšleného plánu se s největší pravděpodobností promění ve vyhození peněz oknem. Před každým projektem klientům říkáme, že je důležité mít v první řadě definovaný cíl.

Co by mělo být cílem vašich bannerů? Zvýšit povědomí o značce? Produkt? Aby lidé klikali na stránky? Jakmile máme tyto základní informace definované, můžeme se dále bavit o tom, jak bude banner vizuálně vypadat, jaký styl a text použít, jak moc se bude celý vizuál pohybovat, kde bude logo… Zkrátka poctivá agenturní práce, na kterou si najmete lidi, kteří tomu rozumí. ?

Například pro klienta MNForce jsme měli za úkol vytvořit bannery, které by informovaly o možnosti vyplnit průzkumy za finanční odměnu. Klient nám poskytl základní informace o produktu a odpověděl na další otázky. Následně jsme připravili scénář (ano, i bannery potřebují scénář? ) a textové podklady, ke kterým nám klient zaslal připomínky. Poté jsme připravili vlastní pozadí bannerů a naši animátoři vše pěkně rozpohybovali.

A výsledek? Klikněte například sem a podívejte se na něj.

Podobně jsme implementovali bannery pro webové stránky se sběratelskými mincemi – mimochodem, tyto bannery se v online prostoru používají již více než rok a podle klienta jsou stále velmi účinné.

Takové HTML5 animované bannery lze dnes navíc použít v celé řadě různých reklamních systémů: Google Ads, Sklik, AdForm a mnoha dalších. Můžeme je také převést do některého z klasických formátů videa, abyste je mohli propagovat například na YouTube.

O tom všem by se toho dalo říct hodně, ale pro základní pochopení postačí tyto řádky. Pokud byste měli zájem o sérii takových bannerů, kontaktujte nás, rádi s vámi probereme možnosti, jak dostat vaši firmu nebo produkt na billboardy v online světě. ?

    Přihlašte se k odběru novinek

    [recaptcha]

    This form is protected by reCAPTCHA and the Google. Privacy Policy a Terms of Service.

    Potřebujete poradit?

    Cítíte se z tolika možností jako na jiné planetě? Nejste si jisti, co je pro vás nejvhodnější? Navažte s námi spojení, rádi vám poradíme.

    Soubory cookie a soukromí

    Soubory cookie používáme, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Více informací najdete v našem prohlášení o ochraně osobních údajů.